Friday, November 4, 2011

"I janji tak akan tinggalkan you sayang...." #5




(Dalam class....)

Sam : Mira!! Weyh ni camna nak buat ha?? Aku tak faham la..
Mira : Ermm... Jap.. Aku pun tengah mencari ni ha..
Sam : *sambil BBM* Cepat la Mira...
Mira : Yelaa.. Eh woi! Sudah2 la tu BBM.. Kau ni pun.. Dalam class kan ni.. Dengan sapa?? Sya??
Sam : Of course laa dengan Sya.. Sapa lagi kan..
Mira : Ishh lepas ni pun boleh.. Dia tak ada class ke??
Sam : Dia dalam class la jugak.. Hahaha.
Mira : Ni la dia orang kalau dah angau.. So macam mana kau dengan dia??
Sam : Ermm.. Aku tak cakap lagi la aku sukakan dia.. Kau rasa dia suka aku tak??
Mira : Entah laa.. Yang aku boleh rasa rasa kan, cukup rasa je laaa.. Hahaha.
Sam : Miraaaa... Kau ni karang!
Mira : Hahah chill bro chill.. Aku gurau.. Aku tengok korang pun makin rapat je... And Sya pun selalu okay je bila kau ajak dia makan.. I think she likes you la Sam..
Sam : Hmm I hope so laa.. But, aku tak luahkan lagi laa.. Aku takut at that aku nak luahkan, dia tak respond je..
Mira : Alaa kau.. Belum try belum tahu.. Try dulu beb..
Sam : Okay okay.. Aku tunggu bila kami free..
Mira : Suka hati kau la Sam.. Ha weyhh, macam ni la cara dia..
Sam : Mana mana????

(Sampai la waktu di mana Sam meluahkan isi hatinya kepada Sya setelah mereka berkenalan sebulan lebih di sana....)

Sam : *BBM* Sya, I nak jumpa you yeah dinner malam ni.. Ada benda ni nak cakap...
Sya : Aha Sam... Malam ni yeah..? Okay okay.. I datang dengan Ika ya..
Sam : I nak u sorang je Sya.. There's something important that I wanna tell you..
Sya : Important... Uuuu Sam.. Macam serious je bunyinya..
Sam : Memang memang serious! Hahaha..
Sya : Okay okay.. I jumpa you malam ni okay Sam..
Sam : Alright Sya.. Thanks. Bye.
Sya : Bye Sam.. Welcome..

(6 Jam sebelum dinner.. Sam dan Zain tengah berjogging..)

Zain : Eh bro! Macam mana kau dengan Sya..?? Aku tengok korang selalu together.. Dah declare ke??
Sam : Declare tengkorak kau! Aku dengan dia pun tak cakap lagi yang aku sukakan dia.. Nak declare terus?? Memang eekkkk la!
Zain : Hahaha, yang kau lambat tu apesal ngeng???
Sam : Kenapa pulak?? Tak salah pun...
Zain : Tak ada laa.. Karang melepas taw... Mana tahu kan, dia ada dah someone else..
Sam : *muka Sam berubah* Hmmm...
Zain : Ehh Sam.. Rileks la.. Aku cakap je.. Jangan touching..
Sam : Aku okayy *senyum*
Zain : Rileks bro.... =)
Sam : Okay okay..

(3 jam sebelum dinner..)

Sam : *dalam hatinya* Agak2 Sya dah ada ke ha pengganti.. Hmm.. Aku sukakan dia and aku dah fall in love dengan dia..

(1 jam sebelum dinner.. Sam tertidur...)

Zain : Sam! Sam! Bangun la Sam!
Sam : Haa?? *muka stim* Apesal??
Zain : Dah nak masuk maghrib ni.. Bangun laa weyhh...
Sam : Ha dah nak masuk maghrib??! *terus ambil towel dia and terus ke toilet*
Zain : Dia dah start daaaah.......

(Azan maghrib dah berkumandang... Sam mengambil wuduk dan solat.. Selesai sahaja solat..)

Zain : Sam.. Aku nak tanya sikit ni...
Sam : *dah habis berdoa* Ye.. Tanya je la..
Zain : Hmm, aku sebenarnya takut gak ni.. Kau dah lain sekarang..
Sam : Lain kenapa??
Zain : Ehmm, kau dah rajin solat.. Dulu kau malas sangat.. Apesal ekk??
Sam : Hmm, entah la Zain.. Since aku kenal Sya kan, aku makin rajin untuk solat.. Aku pun tak tahu kenapa.. That's why aku sukakan Sya.. Dia banyak mengubahkan aku..
Zain : Hmm, bagus lah kalau camtu.. At least kau dapat berubah.. Dari dulu kau liat gila nak solat!
Sam : Yeah, pintu hati aku dah terbukak.. Alhamdulillah... Eh bro, aku ada dinner dengan Sya lepas ni..
Zain : Ohh yeke.. Okay okay.. Have fun and goodluck bro...
Sam : Okay thanks..

(Di cafe.. Sam sedang menunguu Sya... Dan ada sorang perempuan menegur Sam.. Dan suddenly..)

Fina : Hye Sam... U sorang je ke ni??
Sam : Ohh hye... Err.. Fina rite?? Yeah so far sorang je laa.. Kenapa??
Fina : Ohh nothing.. Can I sit here for a second.. Just wanna have a talk with you.. Lama dah tak jumpa you kat studio.. You busy ya lately??
Sam : Ohh yeah.. Agak busy laa..

(Sedang mereka berborak-borak.. Sya datang dan nampak Sam dengan perempuan tu sedang berborak-borak.. Sam terlihat Sya.. Sya terus pusing dan seperti ingin balik ke kolejnya.. Sam nampak dan terus mengejar Sya dan meninggalkan Fina di situ...)

Sam : Sya! Sya! Tunggu!
Sya : Haa Sam.. Kenapa??
Sam : Kenapa you lari?? You marah I ke??
Sya : Ohh tak ada pape.. I tertinggal something.. *muka dia ke bawah dan tidak senyum..*
Sam : Hmm tipu kan.. Mesti ada something tak kena ni Sya.. Meh la kejap kita duduk dulu..
Sya : Takpe la Sam.. I nak ambil barang I kejap..
Sam : Syaa.. Please.. I nak cakap something ni..
Sya : You nak cakap apa?? Cakap la sekarang.. *seperti marah*
Sam : Hmm... Nur Batrisya... Sebenarnya, dari pertama kali I nampak you kat cafe bawah tu, I dah mula jatuh hati pada you.. And semenjak kita berkenalan, I dah mula berbubah disebabkan you.. Kalau dulu, I jarang solat.. And now, I dah rajin solat.. And you tahu tak, I beli BB sebab you Sya.. Sebab you.. I sukakan you sejak dari dulu lagi.. Kalau selama ni I ada buat salah kat you Sya.. I mintak maaf.. I tahu kesilapan I.. And yeah I tahu I agak cepat mengatakan benda ni.. I'm sorry.. But Sya.. I just want you to know, that I like you.. And I'm falling in love with you Sya...
Sya : *terkedu* Hmmm, Sam...
Sam : *memegang tangan Sya* Sya... I love you Sya..
Sya : Actually Sam... I have someone else..
Sam : *terus melepaskan genggaman tangan Sya.. * What?? Hmm...
Sya : Dia secampus dengan kita Sam.. And yeah, he always there for me.. Selalu temankan I..
Sam : *berlagak macho* I kenal ke lelaki tu?? Bertuahnya dia dapat you Sya.. *senyum*
Sya : Kenal...
Sam : Hmm, siapa dia Sya.. I nak kenal... *senyum*
Sya : His name is.............................


Really sorry guys.. Episode #6 yeah! 

4 comments:

shayat ahmad said...

best!buat komik kompom dpat sambutan..

^_^ said...

gimik seyh... x sbr nk tggu nek epsd..

tett ♥ said...

sam kan lelaki tuu hahahah

pg slot said...

pg ยอดเยี่ยมเกมออนไลน์สล็อตบนมือถือแบบใหม่ปัจจุบันของโลกสมัครเล่น PG SLOT วันนี้ไม่มีเบื่อไม่ซ้ำซากในแบบการเล่นเดิมๆอีกต่อไปเป็นเกมสล็อตที่แจ๊คพอตแตกหลายครั้งที่สุดลองเลย